Jos tuote on rikki tai se ei kestä normaalikäyttöä odotetulla tavalla, voit tehdä tuotteesta reklamaation. Tuotteilla on kuluttajansuojalain lisäksi joskus valmistajan antama oma takuu. Muistathan, että takuu tai reklamaatio-oikeus ei koske loppuun käytettyjä tuotteita: valmistaja tai maahantuoja voi tuotetta tutkimalla todeta, että sen normaali käyttöikä on tullut loppuunsa.

Takuu- ja reklamaatioasioissa toimi näin: 

Jos olet ostanut tuotteen verkkokaupasta: Täytä ihan ensin tämä reklamaatiolomake. Voit myös reklamoida ostamasi tuotteen suoraan klubitililtäsi.  Olemme sinuun yhteydessä jatkotoimien suhteen mahdollisimman pian.

Jos olet ostanut tuotteen myymälästä: Ole ensisijaisesti yhteydessä siihen myymälään, josta ostit tuotteen. Ennen myymälään menoa voit täyttää reklamaatiolomakkeen jo etukäteen. Jos olet klubilainen voit reklamoida tuotteen myös klubitililtäsi. Tällöin kaikki tiedot löytyvät valmiiksi täytettynä. Myymälöiden yhteystiedot ja aukioloajat löydät täältä.

Huomioithan, että reklamoitavan tuotteen tulee olla pesty/puhdistettu ennen kuin se saapuu meille. 
Kun reklamaatioasian käsittely on valmis, saat meiltä ilmoituksen onko reklamaatiosi hyväksytty vai hylätty. Mikäli reklamaatiosi hyväksytään, lain mukaan ensisijaisena velvollisuutenamme on korjata ko. tuote. Mikäli se ei ole mahdollista, asiakkaalla on mahdollisuus saada tilalle uusi tuote tai maksun palautus. Jotkut valmistajat vaativat nähdä viallisen tuotteen ja valmistajasta riippuen nämä reklamaatiojutut voivat viedä muutamia viikkojakin.


Riitojen ratkaisu 

Pyrimme aina ratkaisemaan kaikki riitatilanteet neuvottelemalla asiakkaan kanssa. 

Jos neuvottelua ei saada ratkaistua, ole yhteydessä Kuluttajaneuvontaan.

Tämän jälkeen voit saattaa asian Kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.