Palautus ja vaihto sekä tilauksen peruminen

Palautusehdot

Toivomme, että olet tyytyväinen ostoksiisi! Jos kuitenkin haluat vaihtaa tai palauttaa tuotteita, tutustu ensin vaihto- ja palautuskäytäntöihimme.

Palautusoikeus koskien verkkokaupassa tehtyjä tilauksia

Verkkokaupan palautusehdot 3.5.2024 alkaen: 

Sinulla on 100 päivää palautusaikaa ostohetkestä alkaen. Palautusoikeus koskee käyttämättömiä ja myyntikuntoisia tuotteita. Tuotteessa tulee olla hintatiedot, tagit ja mahdolliset alkuperäispakkaukset paikallaan ja siistissä kunnossa. Kenkiä palauttaessasi älä liimaa tai teippaa mitään suoraan kenkälaatikon pintaan. Jos asiakas palauttaa likaantuneen tuotteen, pidätämme oikeuden vähentää puhdistuskuluja palautettavasta summasta 15 % tuotteen hinnasta, kuitenkin enintään 50 euroa.

Jos tuote ei ole helposti puhdistettavissa, se ei ole enää myyntikuntoinen. Tällöin emme voi hyvittää tuotteen hintaa asiakkaalle ollenkaan. Tutustu myös Kilpailu- ja kuluttajaviraston ohjeistukseen palautettavan tuotteen kunnosta.

Palautusoikeus ei koske mittatilauksena tehtyjä tuotteita, kaiverrettuja tuotteita eikä hygieniatuotteita. Huom! Valmiiksi asennetut tuotteet, esim. suksi- ja luistinsetit sekä muokatut kengät/monot, ovat mittatilauksena tilauksen mukaan muokattuja ja säädetty  pysyvästi tilauksesi/tarpeittesi mukaan, eivätkä ne ole palautuskelpoisia. Lahjakorttia ei voi palauttaa tai vaihtaa käteiseen.

Huomiothan, että 100 päivän palautusoikeus koskee vain verkkokauppaa, ei myymälöitä. Myymälöissämme on 14 päivän palautusoikeus.

Miten palautan tuotteen?

Palautus Suomessa on ilmainen, eli et joudu maksamaan mitään, ku lähetät paketin meille takaisin. Palautuksen voit tehdä myös kaikissa myymälöissämme.

1. Tee sähköinen palautusilmoitus. Jos teit tilauksen rekisteröityneenä klubiasiakkaana, tee palautusilmoitus tililläsi. Jos et tilannut tuotetta rekisteröityneenä, voit tehdä sähköisen palautusilmoituksen lomakkeellamme antamalla sähköpostiosoitteesi ja tilausnumerosi.

2. Pakkaa palautettavat tuotteet huolellisesti. Laita paketin sisälle palautusohjeen alaosassa oleva ilmoitusosa täytettynä. Jos palautusohje on kadonnut, voit kirjoittaa tietosi paketin sisään mihin tahansa paperille.

3. Sulje paketti ja liimaa paketin päälle toimituksen mukana tullut Matkahuollon osoitekortti. Jos osoitekortti on hävinnyt, kirjoita paketin päälle palautustunnus (Matkahuolto: 9509198) ja kirjoita osoitteeksi 

Asiakaspalautus / Scandinavian Outdoor Oy

Lukkosepänkatu 7

20320 Turku

4. Vie paketti lähimpään Matkahuollon toimipisteeseen. Säästä kuitti palautuslähetyksestä.

Miten maksu palautetaan minulle?

Palautuksen käsittelyaika on 7–14 vrk palautuspaketin saapumisesta varastollemme. Hyvitys maksetaan samalla maksutavalla, jonka valitsit tuotteen ostaessasi. Maksunvälittäjänä toimii Klarna. Jos maksutapana on Klarnan lasku, palautuksen yhteydessä maksuvarauksesi nollautuu. Jos palautat vain osan tuotteista, kannattaa ilmoittaa asiasta Klarnan asiakaspalveluun ja pyytää laskua keskeytystilaan. Palatuskäsittelyn jälkeen Klarna lähettää korjatun laskun sähköpostitse.

Klarna yrittää rahanpalautuksissa aina ensin automaattista palautusta, mutta jotkin pankit saattavat estää rahojen automaattisen palautumisen, esimerkiksi turvasyistä johtuen. Tällöin Klarnalta pyydetään sähköpostitse asiakasta täyttämään turvallinen rahanpalautuslomake Klarnan verkkosivulla. Sähköpostin ohjeita seuraamalla maksu palautuu pankki- tai luottokorttitilillesi.

Lisätietoa Klarnan rahanpalautuksista:https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu/csc/rahanpalautus/

Klarnan asiakaspalvelu: https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu/
Puh arkisin klo 9–18: 09 425 99 771

Tuotteen vaihtaminen

Tuotteen vaihtaminen onnistuu nopeimmin ja helpoimmin niin, että teet kokonaan uuden tilauksen ja palautat aiemmin tilaamasi tuotteen normaalisti. Tekemällä uuden tilauksen varmistat, että haluamasi tuotteen koot eivät lopu kesken, ennen kuin ehdimme käsittelemään palautuspakettisi. 

1. Tee uusi tilaus haluamastasi tuotteesta.

2. Mainitse uuden tilauksen "erityistoiveet"-tekstikentässä, että kyseessä on vaihtotilaus ja merkitse siihen myös aiemman tilauksesi tilausnumero, jotta tiedämme käsitellä tilauksesi vaihtotilauksena.

3. Palauta aiemmin tilaamasi tuote palautusohjeidemme mukaan. Voit käyttää palautukseen pakkauksen mukana tullutta Matkahuollon osoitekorttia. Voit myös tehdä palautuksen ilman valmista osoitekorttia käyttämällä Matkahuollon asiakaspalautusnumeroamme, joka on 9509198.​ Pakkaa palautettava tuote huolellisesti ja lisää paketin sisään tilausnumerosi sekä nimesi.

Näin toimimalla saat uuden vaihtotuotteen kaikkein nopeimmin. 

Tilauksen peruminen

Jos haluat peruuttaa tilauksesi ja jos olet tilannut rekisteröityneenä asiakkaana, voit tehdä sen kirjautumalla asiakastilillesi ja tekemällä muutokset. Muussa tapauksessa voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme mahdollisimman pian. Huomaathan, että tilauksen voi perua vain ennen tilauksen lähettämistä.