Reklamaatiot ja takuu

Jos meiltä ostetussa tuotteessa on valmistusvirhe tai siihen tulee vika tai se ei kestä normaalikäyttöä odotetulla tavalla, voit tehdä tuotteesta reklamaation. Ota silloin yhteyttä mahdollisimman pian vian havaittuasi.

Tuotteilla on joskus kuluttajansuojalain lisäksi  valmistajan antama oma takuu. Muistathan, että takuu tai reklamaatio-oikeus ei koske loppuun käytettyjä tuotteita: valmistaja tai maahantuoja voi tuotetta tutkimalla todeta, että sen normaali käyttöikä on tullut loppuunsa.

Toimintaohje takuu- ja reklamaatioasioissa

Verkkokaupasta ostettu tuote:

1. Täytä reklamaatiolomake. Voit tehdä reklamaation ostamastasi tuotteesta myös klubitililtäsi.

2. Olemme sinuun yhteydessä sähköpostitse mahdollisimman pian. Tarkista myös sähköpostisi roskapostikansio, koska joskus viestit saattavat aiheettomasti päätyä roskapostiin.

Myymälästä ostettu tuote:

1. Ole yhteydessä siihen myymälään, josta ostit tuotteen. Tarkista myymälän aukioloajat ennakkoon.

2. Ennen myymälässä käyntiä voit täyttää reklamaatiolomakkeen jo etukäteen. Voit reklamoida tuotteen myös klubitililtäsi.

Reklamaation eteneminen

Huomioithan että reklamoitavan tuotteen tulee olla pesty tai puhdistettu, ennen kuin se lähetetään meille. Tavoitteenamme on hoitaa reklamaatiot mahdollisimman nopeasti. Pyydämme valmistajan tai maahantuojan näkemystä reklamaatioon, sillä monet valmistajat haluavat arvioida ja mahdollisesti myös korjata tuotteen itse. Reklamaation käsittelyssä menevä aika vaihtelee sen mukaan, minkälainen vika ja tuote on kyseessä. Toisinaan käsittelyajat saattavat viivästyä meistä riippumattomista syistä, kuten esimerkiksi sellaisissa tapauksissa, joissa viallinen tuote lähetetään ulkomaille arvioitavaksi tai korjaukseen.

Mikäli reklamaatiosi hyväksytään, lain mukaan ensisijaisena velvollisuutenamme on korjata viallinen tuote. Jos se ei ole mahdollista, viallisen tuotteen tilalle voi saada uuden tuotteen tai maksun palautuksen.

Riitojen ratkaisu

Pyrimme aina ratkaisemaan kaikki riitatilanteet neuvottelemalla asiakkaan kanssa. Jos neuvottelua ei saada ratkaistua, ole yhteydessä Kuluttajaneuvontaan. Tämän jälkeen voit viedä asian Kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.