Sopimusehdot

Yleistä

Näitä yleisiä sopimusehtoja sovelletaan osoitteessa www.scandinavianoutdoor.fi tapahtuvaan verkkokaupankäyntiin. Sopimusehdot ovat voimassa yli 18-vuotiaille Suomessa asuville yksityisasiakkaille. Ehdot pätevät kaikkiin Scandinavian Outdoor Oy:n toimituksiin ja asiakas sitoutuu aina tilauksen tehdessään kulloinkin voimassa oleviin sopimusehtoihin.

Tietoja yrityksestä

Verkkosivut omistaa ja niitä hallinnoi:
Scandinavian Outdoor Oy
Lukkosepänkatu 7
20320 Turku

Y-tunnus: 2066059-1

Asiakaspalvelun yhteystiedot

Puhelin: 010 3970 590
Sähköposti: info@scandinavianoutdoor.fi

Tilaaminen

Scandinavianoutdoor.fi-verkkokaupasta voi tilata tuotteita helposti ja turvallisesti. Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ne kassalla. Tilauksen vahvistaminen tapahtuu kassalla tilauksen viimeisessä vaiheessa. Tässä vaiheessa asiakkaan velvollisuutena on maksaa tilaus. Kun tilaus on viety päätökseen, asiakas saa tilausvahvistuksen sähköpostiin. Asiakkaan tulee säilyttää tilausvahvistus, sillä se sisältää tärkeää tietoa tilauksesta.

Tilauksen muuttaminen

Jos haluat tehdä tilaukseesi muutoksen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme mahdollisimman pian. Huomaathan, että tilaukseen voi tehdä muutoksia vain ennen tilauksen käsittelyä/lähettämistä.

Tilauksen peruuttaminen

Jos haluat peruuttaa tilauksesi, voit tehdä sen kirjautumalla asiakastilillesi ja tekemällä muutokset (jos olet tilannut rekisteröityneenä asiakkaana), tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme mahdollisimman pian. Huomaathan, että voit perua tilauksen vain ennen tilauksen käsittelyä/lähettämistä.

Hinnat ja maksu

Kaikki hinnat ilmoitetaan euroina (EUR), ja hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Hinnat eivät sisällä mahdollisia toimituskuluja, katso lisää alta kohdasta ”Toimitus”. Tarjoukset ja kampanjat ovat voimassa niin kauan, kuin verkkosivuilla mainitaan tai jos muita ehtoja ei ole mainittu, niin pitkään kuin tuotteita riittää.

Pidätämme oikeuden korjata verkkosivuilla mahdollisesti ilmenevät hintavirheet.

Verkkokaupan maksupalveluna toimivat Klarna Checkout ja PayPal. Klarna tarjoaa sinulle asiakkaana useita eri maksuvaihtoehtoja. Näet Klarnan maksuvaihtoehdot, kun sinut on tunnistettu. Tiedot, jotka sinun on määritettävä tunnistamiseen, voivat vaihdella tilauksen ja asiakkaan välillä.

Klarna

Jotta voimme tarjota sinulle Klarnan maksutapoja, saatamme kaupan ostotapahtuman yhteydessä välittää henkilötietojasi yhteys- ja tilaustietojen muodossa Klarnalle, jotta Klarna voi arvioida, oletko oikeutettu heidän maksutapoihinsa ja räätälöidä nämä maksutavat sinulle. Siirrettyjä henkilötietojasi käsitellään Klarnan oman tietosuojailmoituksen mukaisesti.

Klarna-lasku

Maksaessasi laskulla lähetetään lasku sinulle sähköisesti samana päivänä, jona tuotteet lähetetään varastoltamme. Lasku lähetetään samaan sähköpostiosoitteeseen mitä käytit tilauksesi yhteydessä. Eräpäivä ilmoitetaan laskussa. Laskulla maksettaessa maksuaika on 14 päivää laskien siitä päivästä, jona tuotteet lähetetään. Laskulla maksettaessa maksukumppanimme vaatii sosiaaliturvatunnuksesi luottoarvioinnin suorittamiseksi ja tilauksen lähettämistä varten väestörekisterissä ilmoitettuun osoitteeseesi. Lue lisää Klarnan laskuehdoista täältä.

Klarna-laskulla maksettaessa sinulta ei peritä ylimääräisiä laskutuskuluja. Mikäli maksusi myöhästyy, lisätään laskuusi muistutusmaksu ja viivästymiskorko Klarnan ehtojen mukaisesti. Mikäli maksua ei yhä suoriteta, siirretään tapaus perintätoimistolle, mikä voi puolestaan aiheuttaa lisäkustannuksia.

Klarna-osamaksu

Sinulla on mahdollisuus valita maksutavaksi myös Klarna-osamaksu ja Klarna-tili. Aivan kuten normaalilla laskulla ostaessa, saat tavarat ennen maksamista. Voit jakaa maksun 6, 12 tai 24 kuukauden eriin. Klarna-tili puolestaan yhdistää kaikki kuukauden aikana tekemäsi ostokset kätevästi yhteen laskuun. Kuukausilaskusta tulee maksaa tietty minimisumma, mutta etuna on, että voit maksaa ostokset omassa tahdissasi pidemmällä aikavälillä. Lue lisää Klarna-osamaksun ja Klarna-tilin ehdoista täältä.

Klarna-suoramaksu

Klarnan suoramaksupalvelun avulla voit maksaa tilauksesi suoraan pankkitililtäsi. Klarna ei koskaan luovuta pankkitietojasi muille kuin pankillesi. Valitessasi tämän maksutavan sinut ohjataan verkkopankkiisi, jossa kirjaudut sisään ja hyväksyt maksun normaaliin tapaan. Suoramaksupalvelu tarjotaan asiakkaalle hyväksytyn luottotarkistuksen jälkeen, johon joissakin tapauksissa kuuluu luottotietojen hankkiminen. Maksu veloitetaan tililtäsi yleensä samaan aikaan, kun tilaus lähetetään varastoltamme.

Toimitus

Scandinavian Outdoor  toimittaa tilauksia kaikkialle Suomeen, myös Ahvenanmaalle. Tilauksesi toimituksesta vastaa Posti, Matkahuolto tai Postnord. Pyrimme lähettämään tilaukset arkisin 1-3 päivän sisällä tilauksen tekemisestä, kun kyseessä on varastossa oleva tuote. Normaali toimitusaikamme on 2-5 arkipäivää tilauksen tekemisestä, ellei tuotteessa tai ostoskorissa ole toisin määritelty. Mikäli tilaamasi tuote on tilapäisesti varastosta loppu tai muuten tilaustavaraa, on lähetysaika noin 5-10 tai 10-14 työpäivää.

Kun tilaus on lähetetty varastoltamme, saat sähköpostiisi toimitusvahvistuksen, joka sisältää linkin paketin seurantaan.

Toimitusmaksu

Toimitusmaksu riippuu valitusta toimitustavasta. Toimitusmaksu lasketaan ja ilmoitetaan kassalla. Alle 129 euron tilausten noutopistetoimitus kustantaa Matkahuollolla 4,90 euroa ja 5,90 euroa Postilla. Kotiinkuljetuksen hinta on Postilla ja Matkahuollolla 9,90 euroa. Tarjoamme ilmaisen toimituksen Matkahuollon ja Postnordin noutopisteeseen yli 129 euron tilauksiin ja ilmaisen toimituksen Matkahuollon ja Woltin kotiinkuljetuksella yli 150 euron tilauksiin.

Tilauksen noutaminen

Noutopisteisiin tilatut paketit ovat noudettavissa kuljetusyhtiöiden määrittämän ajan puitteissa. Voit tarkistaa sinun tilaustasi koskevan noutoajan pakettiseurannasta, kun tilauksesi on saapunut noudettavaksi.

Myymälästä noudettavaksi tilatut paketit säilytämme 14 vuorokautta.

Noutamattomat tilaukset

Jos asiakas ei nouda tilausta noutopisteeltä määräajan puitteissa tai kieltäytyy vastaanottamasta sitä, palautuu tilaus varastollemme.

Myöhästynyt toimitus

Mikäli toimitus on myöhästynyt asiakkaan kannalta merkittävällä tavalla, on hänellä oikeus purkaa ostosopimus ilman lisämaksua. Scandinavian Outdoor ei vastaa myöhästymisestä eikä se ole velvollinen tarjoamaan vahingonkorvausta tai hyvitystä, mikäli myöhästyminen johtuu Scandinavian Outdoorista riippumattomista syistä, ellei siitä ole erikseen sovittu osapuolten kesken tai ellei voimassa oleva laki niin velvoita.

Kuljetuksesta aiheutuneet vahingot ja vaarat

Scandinavian Outdoor vastaa tilauksestasi siihen asti, kunnes olet vastaanottanut toimitetun tilauksen. Mikäli vastaanottamasi lähetyksen paketti ja/tai tuote on selvästi vahingoittunut, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme pikimmiten sähköpostitse tai puhelimitse. Suosittelemme, että otat vahingoittuneesta paketista ja tuotteesta kuvia.

Tuotetta palauttaessasi olet asiakkaana vastuussa lähettämistäsi tuotteista. Siksi kehotamme sinua valitsemaan lähetystavan, joka mahdollistaa lähetyksen jäljittämisen.

Peruutusoikeus ja palautukset

Tarjoamme yksityisasiakkaillemme 100 vuorokauden peruutusoikeuden verkkokaupan tilauksille. Sadan vuorokauden ajanjakso lasketaan siitä päivästä lähtien, jolloin olet vastaanottanut tilauksesi. Peruutusoikeus ei koske mittatilaustuotteita tai asiakkaalle muokattuja tuotteita, kuten esimerkiksi suksien siteiden kiinteitä asennuksia tai asiakkaan tilauksen mukaan kaiverrettuja tuotteita.

Näin käytät peruutusoikeuttasi

Voit hyödyntää peruutusoikeutta ilmoittamalla meille, että perut kaupan. Ilmoituksen tulee tapahtua verkkosivuillamme kirjautumalla omalle tilille ja tekemällä palautusilmoituksen sitä kautta tai sivuiltamme löytyvän palautusportaalin kautta.

Et voi perua kauppaa jättämällä tilausta noutamatta tai kieltäytymällä vastaanottamasta sitä.

Näin palautat tuotteen

Täytä tarvittavat tiedot sivuillamme tai tee tarvittavat toimenpiteet omalla tililläsi. Pakkaathan tuotteen huolellisesti ja liitä omat tietosi paketin sisään. Liimaa palautustarra paketin päälle ja vie paketti palautustarrassa ilmoitetun toimituskumppanin palvelupisteelle. Pyydäthän toimituskumppanilta kuitin palautuksesta. Säästä lisäksi paketin seurantanumero.

Palauttaessasi tilauksesi tai osan siitä varastollemme, emme vaihda palautettuja tuotteita toisiin automaattisesti. Jos haluat vaihtaa tuotteen, sinun on palautettava alkuperäinen tuote ja tehtävä sen jälkeen uusi tilaus verkkokaupassamme.

Palautusoikeus koskee käyttämättömiä ja myyntikuntoisia tuotteita. Tuotteessa tulee olla hintatiedot, tagit ja mahdolliset alkuperäispakkaukset paikallaan ja siistissä kunnossa. Kenkiä palauttaessasi älä liimaa tai teippaa mitään suoraan laatikon pintaan. Jos asiakas palauttaa likaantuneen tuotteen, pidätämme oikeuden vähentää puhdistuskuluja palautettavasta summasta 15% tuotteen hinnasta, kuitenkin enintään 50 euroa.

Jos tuote ei ole helposti puhdistettavissa, tai jos tuotteessa on hiuksia tai eläinten karvoja, se ei ole enää myyntikuntoinen. Tällöin emme voi hyvittää tuotteen hintaa asiakkaalle ollenkaan (tutustu myös Kilpailu- ja kuluttajaviraston ohjeistukseen palautettavan tuotteen kunnosta). 

Palautusoikeus ei koske mittatilauksena tehtyjä tuotteita, kaiverrettuja tuotteita eikä hygieniatuotteita. (Huom! Valmiiksi asennetut tuotteet, esim. suksi- ja luistinsetit sekä muokatut kengät/monot, ovat mittatilauksena tilauksen mukaan muokattuja ja säädetty siten pysyvästi tilauksesi/tarpeittesi mukaan, eivätkä ne siten ole palautuskelpoisia.) Lahjakorttia ei voi palauttaa tai vaihtaa käteiseen.

Huom! 100 päivän palautusoikeus koskee vain verkkokauppaa, ei myymälöitä. Myymälöissämme on 14 päivän palautusoikeus.

Takaisinmaksu

Kun perut kaupan, palautamme kaikki sinulta kaupan yhteydessä saamamme maksut, mukaan lukien mahdolliset toimituskustannukset tuotteidesi toimituksesta. Emme kuitenkaan ole velvollisia palauttamaan ylimääräisiä kuluja, mikäli olet valinnut muun kuin edullisimman tarjoamamme toimitustavan. Mikäli palautat vain osan tilauksesta, emme palauta toimituskuluja.

Palautamme summan sinulle ilman tarpeetonta viivästystä ja viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun olet ilmoittanut meille peruvasi kaupan. Voimme kuitenkin pidättäytyä maksun palauttamisesta, kunnes olemme vastaanottaneet palautuksen tai kunnes saamme todisteen siitä, että palautuspaketti on lähetetty.

Palautettava summa maksetaan aina alkuperäisen tilauksen yhteydessä käytetyllä maksutavalla.

Tuotteiden vaihto

Emme vaihda palautettuja tuotteita toisiin automaattisesti. Jos haluat vaihtaa tuotteen, sinun on palautettava alkuperäinen tuote ja tehtävä sen jälkeen uusi tilaus verkkokaupassamme.

Arvonalennusvähennys

Kuluttajansuojalain mukaan peruutusoikeus koskee myyntikelpoisia ja käyttämättömiä tuotteita. Tästä syystä palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja alkuperäispakkauksissaan.

Ostaja voi kokeilla tai testata tuotetta asianmukaisella tavalla tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan määrittämiseksi ilman, että peruuttamisoikeus raukeaa. Jos tavaran testaaminen ylittää sen, mikä on kohtuullista ja välttämätöntä, ostaja voi olla vastuussa tuotteen mahdollisesta arvonalenemisesta. Lue lisää kohdasta Näin palautat tuotteen.

Asiakkaana vastaat siitä, että tuote saapuu meille takaisin vahingoittumattomana. Sinun tulee siksi paketoida tuote tavalla, joka varmistaa, ettei tuote vahingoitu kuljetuksen aikana. Olet vastuussa palautetuista tuotteista siihen saakka, että vastaanotamme lähettämäsi paketin. Säästäthän tämän vuoksi kuitin palautuksesta sekä paketin mahdollisen seurantanumeron.

Tuotteen kunto

Asiakas on velvollinen palauttamaan tuotteen hyväksyttävässä kunnossa ja määrältään sellaisena, kuin se on vastaanotettu. Asiakas on vastuussa tuotteen mahdollisesta arvon alenemisesta palautuksen yhteydessä. Jos tuotetta on käsitelty muulla tavoin kuin on ollut tarpeen sen ominaisuuksien, toiminnan ja/tai sopivuuden määrittämiseksi, tuotetta pidetään käytettynä.

Toisin sanoen voit testata tuotetta, kuten fyysisessä myymälässäkin. 

Esimerkki: Vaatteista ei saa poistaa hintalappuja, eikä kengissä saa olla selviä käytön merkkejä tai hajuja. Mikäli näin ei ole, asiakkaalle palautetaan osa ostohinnasta tuotteen kunnosta ja jälleenmyyntiarvosta riippuen. 

Asiakkaana olet vastuussa siitä, että tuotteet on pakattu asianmukaisesti, kun ne palautetaan. Tavarat ja alkuperäiset pakkaukset eivät saa vahingoittua kuljetuksen aikana. Esimerkiksi kenkiä palautettaessa kenkälaatikkoa ei saa käyttää kuljetuspakkauksena, eikä alkuperäisiin kenkälaatikoihin saa kiinnittää teippiä.

Reklamaatio-oikeus

Yksityisasiakkaana sinulla on oikeus reklamoida virheellinen tuote. Reklamaatio-oikeus koskee alkuperäisvikoja, kuljetusvahinkoja sekä tuotteita, jotka poikkeavat siitä, mitä on sovittu asiakkaan ja Scandinavian Outdoorin välillä tai muuten osoitettavia virheitä. Scandinavian Outdoor vapautuu virhevastuusta, mikäli tuotteen huonontuminen tai rikkoutuminen johtuu tavaran vääränlaisesta käytöstä, tapaturmasta tai muista ostajan puolella tapahtuvista seikoista. Tavallista kulumista ei lasketa tuotteen virheeksi.

Virheen ilmettyä sinun tulee reklamoida tuote kohtuullisen ajan kuluessa, mahdollisimman pian ja ilman tarpeetonta viivästystä. Kaksi (2) kuukautta virheen havaitsemisesta katsotaan kohtuulliseksi ilmoitusajaksi.

Mikäli havaitset tuotteessa virheen ja ilmoitat tästä meille kohtuullisen ajan sisällä, sinulla on ensisijaisesti oikeus saada tuote korjattua alkuperäiskuntoon tai korvattua uudella tuotteella. Tietyissä tapauksissa asiakkaalla on oikeus purkaa kauppa ja saada tuotteesta maksettua summaa vastaava rahanpalautus tai hinnanalennus.

Reklamaatiotapauksissa pyydämme, että teet ensin reklamaatioilmoituksen sivuillamme ja että kuvailet vikaa mahdollisimman tarkasti. Suosittelemme lisäksi lähettämään meille kuvan, josta virhe ilmenee.

Varaukset

Scandinavian Outdoor pidättää oikeuden perua sopimuksen ilman, että tästä voidaan vaatia hyvitystä, mikäli asiakas on tehnyt ostoksen vilpillisessä mielessä perustuen sellaisiin verkkokaupassa annettuihin virheellisiin tietoihin, jotka asiakas tunsi tai jotka olivat selvästi virheellisiä. Tällaisiin virheellisiin tietoihin sisältyvät tuotteiden hintaa tai määrää koskevat virheelliset tiedot.

Force Majeure

Scandinavian Outdoorilla on oikeus olla täyttämättä tämän sopimuksen velvoitteita tilanteissa, joille Scandinavian Outdoor ei ole mahtanut mitään tai joita Scandinavian Outdoor ei voinut ennustaa tai ohittaa. Asiakkaalla ei myöskään ole oikeutta korvaukseen vahingosta, joka hänelle aiheutuu Scandinavian Outdoorin viivästyksen tai virheen vuoksi, jos viivästys tai virhe johtuu esteestä, joka on Scandinavian Outdoorin vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jonka seurauksia Scandinavian Outdoor ei olisi kohtuudella voinut välttää. Tämä koskee mm. viranomaistoimintaa tai -laiminlyöntejä, uutta tai muutettua lainsäädäntöä, työselkkausta, sotaa tai sodan uhkaa, tulipaloa, räjähdystä, tulvaa, luonnonkatastrofia tai suuronnettomuutta.

Erimielisyydet

Riidat Scandinavian Outdoorin ja asiakkaan välillä käsitellään lainmukaisessa tuomioistuimessa. Jos riita käsitellään kuluttajariitalautakunnassa, seuraa Scandinavian Outdoor lautakunnan päätöstä asiaa koskien. Voit ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan Kilpailu- ja kuluttajaviraston verkkosivujen www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta kautta tai soittamalla numeroon 02 9553 6901. Voit myös tehdä valituksen Euroopan Komission verkkovälitteisen riidanratkaisuportaalin kautta.