Palautukset


Toivomme, että olet tyytyväinen ostoksiisi! Jos kuitenkin haluat palauttaa tuotteita, tutustu ensin palautuskäytäntöihimme. Tuotteen vaihto onnistuu niin, että teet ensin palautuksen ja sitten kokonaan uuden tilauksen.

Palautusoikeus koskien verkkokaupassa tehtyjä tilauksia

Verkkokaupan palautusehdot 11.6.2021 alkaen: 

Sinulla on 100 päivää palautusaikaa ostohetkestä alkaen. Palautusoikeus koskee käyttämättömiä ja myyntikuntoisia tuotteita. Tuotteessa tulee olla hintatiedot, tagit ja mahdolliset alkuperäispakkaukset paikallaan ja siistissä kunnossa. Kenkiä palauttaessasi älä liimaa tai teippaa mitään suoraan laatikon pintaan. Jos asiakas palauttaa likaantuneen tuotteen, pidätämme oikeuden vähentää puhdistuskuluja palautettavasta summasta 15% tuotteen hinnasta, kuitenkin enintään 50 euroa.

Jos tuote ei ole helposti puhdistettavissa, tai jos tuotteessa on hiuksia tai eläinten karvoja, se ei ole enää myyntikuntoinen. Tällöin emme voi hyvittää tuotteen hintaa asiakkaalle ollenkaan (tutustu myös Kilpailu- ja kuluttajaviraston ohjeistukseen palautettavan tuotteen kunnosta). 

Palautusoikeus ei koske mittatilauksena tehtyjä tuotteita, kaiverrettuja tuotteita eikä hygieniatuotteita. (Huom! Valmiiksi asennetut tuotteet, esim. suksi- ja luistinsetit sekä muokatut kengät/monot, ovat mittatilauksena tilauksen mukaan muokattuja ja säädetty siten pysyvästi tilauksesi/tarpeittesi mukaan, eivätkä ne siten ole palautuskelpoisia.) Lahjakorttia ei voi palauttaa tai vaihtaa käteiseen.

Huom! 100 päivän palautusoikeus koskee vain verkkokauppaa, ei myymälöitä. Myymälöissämme on 14 päivän palautusoikeus.

 


Miten palautan tuotteen?

Asiakaspalautus on ilmainen,
eli et maksa mitään lähettäessäsi paketin takaisin meille.

Palautuksen voit tehdä myös kaikissa myymälöissämme.

Palautus Postin tai Matkahuollon kautta:

1. Tee aluksi sähköinen palautusilmoitus: Jos teit tilauksen rekisteröityneenä asiakkaana, tee palautusilmoitus tililläsi. Jos et tilannut rekisteröityneenä, voit tehdä palautusilmoituksen sähköisesti täällä antamalla sähköpostiosoitteesi ja tilausnumerosi.

2. Pakkaa palautettavat tuotteet huolellisesti.

3. Paketin mukana sait ohjeet palautukseen. Leikkaa ohjeen alaosassa oleva ilmoitusosa irti ja täytä siihen nimesi ja tilausnumero. Laita ilmoitusosa palautuspaketin mukaan. Huom! Jos paketin mukana tullut palautusohje on hävinnyt, voit kirjottaa tietosi mihin tahansa paperille.

4. Sulje paketti ja liimaa päälle toimituksen mukana tullut Postin tai Matkahuollon osoitekortti. Jos osoitekortti on hävinnyt, kirjoita paketin päälle palautustunnus (Posti: 616908, Matkahuolto: 9509198) ja

Asiakaspalautus / Scandinavian Outdoor Oy
Lukkosepänkatu 7
20320 Turku

5. Vie paketti lähimpään Postin tai Matkahuollon toimipisteeseen. 

Palautus RePackin kautta:

1. Tee ensin sähköinen palautusilmoitus sivuillamme. Jos teit tilauksen rekisteröityneenä asiakkaana, tee palautusilmoitus tililläsi. Jos et tilannut rekisteröityneenä, voit tehdä palautusilmoituksen sähköisesti täällä antamalla sähköpostiosoitteesi ja tilausnumerosi.

2. Laita tuote ja täyttämäsi palautusohjeen ilmoitusosa RePackiin. Huom! Jos paketin mukana tullut palautusohje on hävinnyt, voit kirjottaa tietosi mihin tahansa paperille.

3. Sulje RePack tarranauhalla ja varmista kiinnitys teipillä. Poista RePackin päällä oleva osoitelappu ja liimaa paketin päälle toimituksen mukana tullut Postin tai Matkahuollon palautustarra.

4. Huom! Älä käännä näkyviin pakkauksessa kiinni olevaa “Reply Paid” osoitelappua, jossa lukee pakkauksen tunniste ("package code").

5. Vie paketti lähimpään Postiin tai Matkahuoltoon. Pyydä palautuksesta kuitti ja säästä se.

Huomioitavaa:

Säilytä palautuslähetyksen kuitti kunnes olemme käsitelleet palautuksesi.
Palautuksen käsittely voi kestää 14 päivää.
Hyvitys maksetaan takaisin samalla maksutavalla, jonka valitsit tuotteen ostaessasi.
Jos haluat vaihtaa tuotteen, palauta tilaamasi tuote ja tee kokonaan uusi tilaus.


Miten suorittamani maksu palautetaan minulle?

Pankkitililtä tai Luottokortilta maksusi on suoritettu maksunvälittäjämme Klarnan asiakasvaratilille, ja jos maksua tarvitsee palauttaa, palautus tulee Klarnalta, ei suoraan Scandinavian Outdoorilta.

Klarna yrittää rahanpalautuksissa aina ensin automaattista palautusta, mutta jotkin pankit saattavat estää rahojen automaattisen palautumisen, esimerkiksi turvasyistä johtuen. Tällöin Klarnalta pyydetään sähköpostitse asiakasta täyttämään turvallinen rahanpalautuslomake Klarnan verkkosivulla. Sähköpostin ohjeita seuraamalla maksu palautuu pankki- tai luottokorttitilillesi.

Seuraavasta linkistä löydät lisätietoa asiasta: https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu/csc/rahanpalautus/

Klarnan asiakaspalvelu: https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu/
Puh arkisin klo 9-18 , 09 425 99 771

Asiakaspalautus RePackilla ja rahapalautukset:

Jos palautat osan tuotteista RePackilla, hyvitämme sinulle palautetut tuotteet ja lisäksi saat alennuskoodin RePack-verkoston kauppoihin.

Jos palautat kaikki tuotteet RePackilla, palautamme sinulle koko summan ja linkkiä alennuskoodeihin ei lähetetä.

Jos palautat RePackilla tilatut tuotteet jollain muulla kuin RePackilla, hyvitämme tuotteiden hinnan, mutta emme 3,50€ RePack-maksua ja linkkiä alennuskoodeihin ei lähetetä.


Valitsin tilauksen maksun laskulle, miten palautuksen kanssa edetään?

Jos olet valinnut maksutavaksi Klarnan laskun tai jonkin muun maksuaikapalvelun, ja palautat koko tilauksen, maksuvarauksesi nollataan palautuskäsittelyssä.

Jos palautat vain osan tuotteista, kannattaa asiasta ilmoittaa Klarnan asiakaspalveluun ja pyytää laskua keskeytystilaan. Tällöin käsittelemme palautuksen ja Klarna lähettää korjatun  laskun sähköpostilla, jotta et maksa liikaa.

Klarnan asiakaspalvelu: https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu/
Puh arkisin klo 9-18 , 09 425 99 771

 


Riitojen ratkaisu 

Pyrimme aina ratkaisemaan kaikki riitatilanteet neuvottelemalla asiakkaan kanssa. 

Jos neuvottelua ei saada ratkaistua, ole yhteydessä Kuluttajaneuvontaan.

Tämän jälkeen voit saattaa asian Kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.