Palautusaika
Verkkokauppatilauksille tarjoamme 100 päivän palautus- ja vaihtoajan. Verkkokaupan palautusaika alkaa siitä päivästä, jolloin asiakas lunastaa tilauksen valitusta noutopisteestä. Myymälästä ostetuille tilauksille palautus- ja vaihtoaika 14 päivää ostopäivästä alkaen.
Palautusoikeus
Palautusoikeus on voimassa kun tuote on käyttämätön ja siinä on tuotetarrat sekä -kortit paikallaan. Tuotteen tulee olla siisti ja myyntikuntoinen. Palautathan meille tuotteet aina huolellisesti pakattuna. Suosittelemme kokeilemaan tilaamiasi tuotteita kotona erityisen varovasti, jotta tuotteisiin ei tule tahroja tai esimerkiksi eläinten karvoja. Pidätämme oikeuden periä palautuskulut 6,90€ jos palautettava tuote ei ole myyntikuntoinen, eli tuotteessa on esimerkiksi tahroja tai eläinten karvoja. Lahjakorttia ei voi palauttaa tai vaihtaa käteiseen.
Palautuksen tekeminen
Palautus verkkokauppaan Postin ja Matkahuollon kautta:
1. Tee aluksi sähköinen palautusilmoitus: Jos teit tilauksen rekisteröityneenä asiakkaana, tee palautusilmoitus tililläsi. Jos et tilannut rekisteröityneenä, voit tehdä palautusilmoituksen sähköisesti täällä antamalla sähköpostiosoitteesi ja tilausnumerosi.
2. Pakkaa palautettavat tuotteet huolellisesti.
3. Paketin mukana sait ohjeet palautukseen. Leikkaa ohjeen alaosassa oleva ilmoitusosa irti ja täytä siihen nimesi ja tilausnumero. Laita ilmoitusosa palautuspaketin mukaan. Huom! Jos paketin mukana tullut palautusohje on hävinnyt, voit kirjottaa tietosi mihin tahansa paperille.
4. Sulje paketti ja liimaa päälle toimituksen mukana tullut Postin tai Matkahuollon osoitekortti. Jos osoitekortti on hävinnyt, kirjoita paketin päälle palautustunnus (Posti: 616908, Matkahuolto: 9509198) ja
Asiakaspalautus / Scandinavian Outdoor Oy
Lukkosepänkatu 7
20320 Turku
5. Vie paketti lähimpään Postin tai Matkahuollon toimipisteeseen.
Palautus Budbeen kautta:
1. Tee aluksi sähköinen palautusilmoitus: Jos teit tilauksen rekisteröityneenä asiakkaana, tee palautusilmoitus tililläsi. Jos et tilannut rekisteröityneenä, voit tehdä palautusilmoituksen sähköisesti täällä antamalla sähköpostiosoitteesi ja tilausnumerosi.
2. Pakkaa palautettavat tuotteet huolellisesti.
3. Paketin mukana sait ohjeet palautukseen. Leikkaa ohjeen alaosassa oleva ilmoitusosa irti ja täytä siihen nimesi ja tilausnumero. Laita ilmoitusosa palautuspaketin mukaan. Huom! Jos paketin mukana tullut palautusohje on hävinnyt, voit kirjottaa tietosi mihin tahansa paperille.
4. Sulje paketti ja varaa paketin nouto kotoa tai palautus Budbee Boxin kautta näiden ohjeiden mukaan. Huom! Kun palautat Budbeen kautta, sinun ei tarvitse laittaa paketin päälle mitään osoitekorttia.
Palautus myymälään:
Voit palauttaa verkkokauppatilauksen myös mihin tahansa myymälöistämme.
RePack palautus: tuotteen palauttaminen RePackilla
1. Tee ensin sähköinen palautusilmoitus sivuillamme. Jos teit tilauksen rekisteröityneenä asiakkaana, tee palautusilmoitus tililläsi. Jos et tilannut rekisteröityneenä, voit tehdä palautusilmoituksen sähköisesti täällä antamalla sähköpostiosoitteesi ja tilausnumerosi.
2. Laita tuote ja täyttämäsi palautusohjeen ilmoitusosa RePackiin. Huom! Jos paketin mukana tullut palautusohje on hävinnyt, voit kirjottaa tietosi mihin tahansa paperille.
3. Sulje RePack tarranauhalla ja varmista kiinnitys teipillä. Poista RePackin päällä oleva osoitelappu ja liimaa paketin päälle toimituksen mukana tullut Postin tai Matkahuollon palautustarra.
4. Huom! Älä käännä näkyviin pakkauksessa kiinni olevaa “Reply Paid” osoitelappua, jossa lukee pakkauksen tunniste ("package code").
5. Vie paketti lähimpään Postiin tai Matkahuoltoon. Pyydä palautuksesta kuitti ja säästä se.
RePack palautus: RePack-pussin palautus
Kun olet valinnut toimitustavaksi RePackin ja haluat palauttaa tyhjän RePack-pussin:
1) Tyhjennä RePack ja poista osoitelappu pussin päältä.
2) Sulje RePack tarranauhan avulla ja käännä näkyviin "Reply paid" -osoitelappu.
3) Vie RePack lähimpään kirjepostilaatikkoon. Postimaksu on maksettu puolestasi.
4) Jää odottamaan sähköpostia: tulet saamaan RePackilta alennuskoodin seuraavaa ostosta varten RePack verkoston kaupoissa.
Reklamaatio-oikeus
Jos tuote on rikki tai se ei kestä normaalikäyttöä odotetulla tavalla, voit tehdä tuotteesta reklamaation. Tuotteilla on kuluttajansuojalain lisäksi joskus valmistajan antama oma takuu. Muistathan, että takuu tai reklamaatio-oikeus ei koske loppuun käytettyjä tuotteita: valmistaja tai maahantuoja voi tuotetta tutkimalla todeta, että sen normaali käyttöikä on tullut loppuunsa.
Reklamaation tekeminen
Jos tilasit tuotteen verkkokaupasta, täytä ensin sähköinen reklamaatiolomake. Olemme sinuun yhteydessä jatkotoimien suhteen mahdollisimman pian. Jos ostit tuotteen myymälästä, ole yhteydessä siihen myymälään, josta ostit tuotteen. Myymälöiden yhteystiedot löydät täältä.
Takuuasiat
Takuu on aina tuotekohtainen. Yleisistä takuukäytännöistä voit lukea lisää Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta.