• EUR

    HUOM! Maksu laskutetaan euroissa. Muilla valuutoilla näytetyt hinnat ovat arvioita perustuen Euroopan Keskuspankin päivän valuuttakurssiin.


    • EUR
    • SEK kr
    • GBP £
    • USD $
    • AUD $
    • CAD $
    • CHF
    • CZK
    • DKK kr
    • JPY ¥
    • NOK kr
    • PLN
    • RUB руб

Ostoskorisi on tyhjä.

Asiakaspalautukset

Scandinavian Outdoorin kaikilla tuotteilla on 100 vuorokauden palautusoikeus.

Verkkokaupassa tuotteita voi katsella kuvien ja videoiden kautta ja koitamme kertoa niistä paljon tietoa. Fakta kuitenkin on että mielikuva ei aina vastaa todellisuutta. Voitkin vaihtaa esimerkiksi toiseen kokoon tai väriin, tai yksinkertaisesti purkaa kaupan ja palauttaa tuotteen meille jos se ei vastaa odotuksia. Älä irrota tuotteesta etikettejä ja hintalappuja ennen kuin olet varma että haluat pitää tuotteen. Sinulle palautetaan palautuksessa maksettu kauppahinta kokonaisuutena takaisin. Huom! Tämä koskee verkkokauppaa - ei myymälöitä. Mikäli haluat vaihtaa tuotteen kalliimpaan, maksat erotuksen postiennakko- tai bussiennakkomaksuna. Maksetun summan lisääminen esim. Klarnan kautta ei onnistu.

Sinulla on 100 vuorokautta aikaa tehdä palautus.

Palautettavan tuotteen on oltava jälleenmyyntikelpoinen. Tämä on ihan maalaisjärkiasiaa: saat tietysti kokeilla vaatteita ja kenkiä sisällä kuten tekisit kaupan sovituskopissakin, mutta esim. ulkona käytettyjä kenkiä tai kertaakaan käytettyä gps:ää tai sykemittaria ei enää voi palauttaa. Samoin vaikkapa tupakan, hien, navetan tai maalin haju (jep, kaikki koettu) tekee tuotteesta jälleenmyyntikelvottoman. Laissa asia on muotoiltu näin: "Asiakas vastaa tavaran arvon alentumisesta. Jos tavara on tullut sen käyttämisen johdosta myyntikelvottomaksi, kuluttaja vastaa tavarasta koko sen arvolla". Mikäli lähetät meille käytetyn tai muuten palautuskelvottoman tuotteen, lähetämme sen takaisin ja veloitamme sinulta rahtikustannukset. Asiakkaalle muokatuissa tuotteissa (poraamalla asennetut suksi-sidepaketit, tilaustyönä tehdyt kuivapuvut tms.) ei ole palautusoikeutta.

Asiakaspalautus on ilmainen Postin tai Matkahuollon kautta, eli et maksa mitään lähettäessäsi paketin takaisin meille.

Palautuksen tai vaihdon voit tehdä myös kaikissa myymälöissämme.

Kun lähetät tuotteen meille samassa paketissa jossa sen sait, muista irrottaa tarrat joissa on viivakoodeja, tai sotkea koodit vaikka tussilla. Näin Postin pakettiseuranta ei lueskele vanhoja koodeja. Älä turmele alkuperäispakkausta esim. teippaamalla tai kirjoittamalla siihen (esimerkiksi kenkälaatikkoon).

Pidä palautuspaketin lähettämisestä saamasi kuitti tallessa kunnes paketti saapuu meille.

Reklamaatiot

Vaikka meillä myydään laatukampetta, joskus tehtaalta syntyy väkisinkin maanantaikappaleita ja joskus nämä päätyvät peräti asiakkaalle asti. Tuotteilla on yleensä vuoden takuu valmistus- ja materiaalivirheitä vastaan. Jos siis kulutat kamat puhki tai jätät ne auton alle tai tunget nuotioon, ollaan takuun ulkopuolella.

Takuuasioissa ota aina ensin yhteyttä meihin puhelimitse 010-3970 590 tai sähköpostilla myynti@scandinavianoutdoor.com. Katsotaan yhdessä miten asian kanssa edetään.

Takuuasioissahan noudatetaan lakia ja maalaisjärkeä. Lain mukaan ensisijaisena velvollisuutenamme on korjata ko. tuote. Mikäli se ei ole mahdollista, asiakkaalla on mahdollisuus saada tilalle uusi tuote tai maksun palautus. Jotkut valmistajat vaativat nähdä viallisen tuotteen ja joskus nämä reklamaatiojutut vievät muutamia vikkojakin. Vinkki: Jos huomaat tuotteessa vian ennen esim. reissua, mieti tarkkaan kannattaako tuote lähettää meille ennen reissuun lähtöä - voit tehdä sen aivan yhtä hyvin matkan jälkeen jos vika ei haittaa suuresti käyttöä. Viasta pitää kuitenkin ilmoittaa heti kun huomaat sen.

Huom! Reklamoitavan tuotteen pitää olla pesty/puhdistettu kun se saapuu meille.

Tiedustelut puhelinnumerosta: 010 3970 590 [Puheluiden hinnat 8,8 snt/min (0,088€/min)(alv 24%) + mpm.]

Toimi näin kun palautat

Pakkaa palautuksesi hyvin ja liitä mukaan tiedot siitä, miten haluat toimittavan. Toisin sanoen, kuka palauttaa/vaihtaa ja mitä. Voit käyttää palautuslomakettamme tai kirjoittaa samat tiedot käsin paperille tuotteen mukaan. Jalkineiden kohdalla pyydämme mahdollisuuksien mukaan käyttämään pakkauksessa mukana tullutta kelmua, jotta kenkälaatikko ei turmellu teipistä. Sukset ja muut huomattavan isot tuotteet palautetaan matkahuollolla!

Täältä löydät palautuslomakkeen. (Huom! Aukeaa pdf-tiedostona!)

Kirmaa Postin tai Matkahuollon toimipisteeseen ja lähetä paketti osoitteeseen: Asiakaspalautus / Scandinavian Outdoor Store, Lukkosepänkatu 7, 20320 Turku.

Asiakaspalautusnumeromme Postin toimipaikkoja varten on 616908. Tällä numerolla on palautus sinulle maksuton kun lähetys tapahtuu Suomen rajojen sisällä. Mikäli käytät Postin Pakettiautomaattia, käytä samaa koodia kuin paketin noutaessasi.

Palautuksen voit tehdä myös Matkahuollossa osoitteeseemme. Muista Matkahuoltoa käyttäessäsi valita vaihtoehto "vastaanottaja maksaa toimituskulut". Matkahuollon asiakaspalautusnumeromme on 9509198.

Otathan huomioon, että vaihdot ja palautukset kestävät tovin - Postin palautuspalvelu on tahdiltaan ns. leppoisa ja paketit kulkevat sinulta meille joskus yli viikonkin. Vaihdoissa on mahdollista, että haluamasi korvaava tuote joudutaan tilaamaan maahantuojalta / valmistajalta - tämä lisää vaihtoon kuluvaa aikaa.