Asiantuntija palveluksessasi - auttaminen on ammattimme!

Asiakaspalvelu

Puh. 010 3970 590
Sähköposti: myynti@scandinavianoutdoor.com

Verkkokaupan tilauskyselyt

Puh. 010 3970 590
Sähköposti: tilaukset@scandinavianoutdoor.com

Puhelinpalvelu arkisin klo 8-16.
Puheluiden hinnat 8,28 snt/puh. + 17,04 snt/min.


Palautukset

Sinulla on 100 päivää palautusaikaa!

Verkkokaupan palautusaika alkaa siitä päivästä, jolloin asiakas lunastaa tilauksen valitusta noutopisteestä (myymälä, pakettiautomaatti, Posti, Matkahuolto).
Palautusajan kuluminen päättyy siitä päivästä, kun myymälä tai kuljetusliike vastaanottaa palautuksen.

Tämä palautusoikeus on voimassa kun tuote on käyttämätön ja siinä on tuotetarrat sekä -kortit paikallaan. Mikäli tuotteen tiedoissa tai kuvissa on annettu tuotteesta väärä käsitys, ilmoitathan asiasta meille!

Huom! 100 päivän palautusoikeus koskee vain verkkokauppaa, ei myymälöitä. Myymälöissämme on 14 päivän palautusoikeus.

Jos haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen kokoa, väriä tai haluat tilalle eri tuotteen,
palauta tilaamasi tuote ja tee kokonaan uusi tilaus.


Reklamaatiot

Jos tuote on rikki tai se ei kestä normaalikäyttöä odotetulla tavalla, voit tehdä tuotteesta reklamaation. Myymme laadukkaita vaatteita ja varusteita, mutta joskus tehtaalla syntyy väkisinkin maanantaikappaleita. Tuotteilla on kuluttajansuojalain lisäksi joskus valmistajan antama oma takuu.

Muistathan, että takuu tai reklamaatio-oikeus ei koske loppuun käytettyjä tuotteita: valmistaja tai maahantuoja voi tuotetta tutkimalla todeta, että sen normaali käyttöikä on tullut loppuunsa. Jos siis kulutat kamat puhki, jätät ne auton alle tai tunget nuotioon, ollaan takuun ulkopuolella.

Takuuasioissa ota aina ensin yhteyttä meihin sähköpostilla reklamaatiot@scandinavianoutdoor.com. Katsotaan yhdessä, miten asian kanssa edetään.

Takuuasioissa noudatetaan lakia ja maalaisjärkeä. Kun reklamaatioasian käsittely on valmis, saat meiltä ilmoituksen onko reklamaatiosi hyväksytty vai hylätty. Mikäli reklamaatiosi hyväksytään, lain mukaan ensisijaisena velvollisuutenamme on korjata ko. tuote. Mikäli se ei ole mahdollista, asiakkaalla on mahdollisuus saada tilalle uusi tuote tai maksun palautus. Jotkut valmistajat vaativat nähdä viallisen tuotteen ja valmistajasta riippuen nämä reklamaatiojutut voivat viedä muutamia viikkojakin.

Huom! Reklamoitavan tuotteen pitää olla pesty/puhdistettu kun se saapuu meille.

Miten palautan tai reklamoin tuotteen?

Asiakaspalautus on ilmainen Postin tai Matkahuollon kautta,
eli et maksa mitään lähettäessäsi paketin takaisin meille.

Palautuksen voit tehdä myös kaikissa myymälöissämme.

Lähettäessäsi tuotteen meille samassa paketissa, jossa sait sen sinun tulee muistaa irrottaa viivakoodilliset tarrat ja tai vaihtoehtoisesti sotkea ne esim. tussilla. Ethän turmele alkuperäispakkausta esim. teippaamalla tai kirjoittamalla siihen (esimerkiksi kenkälaatikkoon).

Pidä palautuspaketin lähettämisestä saamasi seurantakoodin sisältävä kuitti tallessa, kunnes paketti saapuu meille.

Pakkaa tuote hyvin ja liitä mukaan tiedot siitä, miten haluat toimittavan.
Toisin sanoen, kuka palauttaa/reklamoi ja mitä.

Voit käyttää palautuslomakettamme (pdf)
tai kirjoittaa samat tiedot käsin paperille.

Jalkineiden kohdalla pyydämme mahdollisuuksien mukaan käyttämään pakkauksessa mukana tullutta kelmua, jotta kenkälaatikko ei turmellu teipistä. Sukset ja muut huomattavan isot tuotteet palautetaan Matkahuollolla.

Mene Postin tai Matkahuollon toimipisteeseen ja lähetä paketti osoitteeseen:

Asiakaspalautus / Scandinavian Outdoor Oy
Lukkosepänkatu 7
20320 Turku
Voit myös vaihtoehtoisesti liimata pakettiin mukana tulleen palautuskortin. Tällöin sinun ei tarvitse täyttää mitään tietoja.

Asiakaspalautusnumeromme Postin toimipaikkoja varten on 616908. Tällä numerolla on palautus sinulle maksuton kun lähetys tapahtuu Suomen rajojen sisällä. Tilauksen mukana tulee valmis palautusosoitekortti. Liimaa palautusosoitekortti paketin päälle ja jätä paketti mihin tahansa Postin palvelupisteeseen tai Smartpost-automaatin paketit ja palautukset -luukkuun.

https://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/palautapaketti/

 

Palautuksen voit tehdä myös Matkahuollossa osoitteeseemme. Muista Matkahuoltoa käyttäessäsi valita vaihtoehto "vastaanottaja maksaa toimituskulut". Matkahuollon asiakaspalautusnumeromme on 9509198.

Otathan huomioon, että palautukset kestävät tovin - Postin palautuspalvelu on tahdiltaan ns. leppoisa ja paketit kulkevat sinulta meille joskus yli viikonkin.


Missä tilaukseni viipyy?

Valitettava fakta on, että joskus jokin logistiikkaketjun osa yskähtää. Jos olet odottanut tilaustasi pitkältä tuntuvan ajan, varmista ensin tilausvahvistuksesta kunkin tuotteen toimitusaika. Valmistajilta/maahantuojilta tilattavien tuotteiden toimitus kestää pidempään kuin varastotuotteiden. Ruuhka-aikoina (esim. joulu) pakkauslinjamme tekevät pitkää päivää, mutta aina ruuhkautumiselta ei voida välttyä.

Varaudu etukäteen: tee tilauksesi hyvissä ajoin ennen elämäsi reissulle lähtöä. Mikäli et ole saanut sähköpostiisi tilausvahvistusta, on maksuvaiheessa tapahtunut virhe tai sähköpostiosoitteessasi on kirjoitusvirhe – otathan yhteyttä asiakaspalveluumme niin hoidetaan homma kuntoon.